Jedenáctý ročník soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY naplnil jedenáct kategorií

Jedenáctý ročník soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY naplnil jedenáct kategorií

Kapří paštiku, Kaplickou cmundu, Mirabelkový džem, Blatenského kohouta a dalších 118 výrobků  bude podrobeno hodnocení ve čtvrtek 6. dubna 2017 od deseti hodin v pavilonu R2 na českobudějovickém výstavišti deseti nezávislých komisařů soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY (CHJ). 

Událost je neveřejná, novinářům přístupná!

Do jedenáctého ročníku a do jedenácti kategorií přihlásilo své nejkvalitnější produkty 36 výrobců z regionu.

Nejvýznamnější zastoupení mají pekaři.  Druhou nejpočetnější skupinou jsou výrobky z mléka, kterých je celkem o dva více než masných dobrot ve třetí nejobsazenější kategorii.

Organizátory těší čtveřice nových přihlašovatelů. Snad poprvé v historii soutěže se naopak nepřihlásili včelaři. Plody práce jihočeských „medonosek“ se budou o značku ucházet nepřímo, například skrze Poněšickou medovku nebo Žitný chléb s medem. Premiérově budou hodnotitelé posuzovat jedlý olej.

Největší šanci získat známku CHJ mají kvalitní potraviny s originální jihočeskou „příchutí“ a původem. K vyššímu bodovému hodnocení jim pomůže například regionální název výrobku, použití inovativní nebo naopak tradiční receptury .Jednou z podmínek přijetí potravin a nápojů do soutěže CHJ je jejich aktuální dostupnost v maloobchodě nebo v přímém prodeji.

 Na vyhlášení výsledků letošní soutěže dojde při příležitosti konání  premiérového ročníku gastronomického festivalu BOSCH FRESH na českobudějovickém výstavišti  první květnovou sobotu odpoledne.

Úspěšní přihlašovatelé získají pro produkty oceněné známkou CHJ mediální zviditelnění a systematickou marketingovou podporu ze strany jihočeské agrární komory i partnerů soutěže. K těm patří Jednota, s. d. České Budějovice a Jednota, družstvo spotřebitelů v Kaplici. Producenti zapojení do projektu CHJ  získávají možnost prezentovat své výrobky na webových stránkách CHJ a na sociálních sítích. Značka CHJ láká k ochutnání na veřejných  akcích a výstavách. Také si našla alternativní cestu do malých prodejen i tržních řetězců.  Jihočeská agrární komory pro potravináře z regionu pravidelně pořádá odborné semináře, společenské akce a hledá přímé odběratele jejich zboží. Každý rok vydává katalog vítězů a účastníkům nabízí bezplatnou dostupnost profesionálních produktových fotografií.

Bonusem letošního ročníku bude speciální cena pro patnáctistý přihlášený výrobek v historii soutěže.

V průběhu minulých ročníků prošlo komisním hodnocením 1427 výrobků. Do současnosti byla značka udělena 250 výrobkům. Projekt CHJ realizuje od roku 2007 RAK JK za podpory Jihočeského kraje.

Podrobnosti o projektu CHJ a pravidla soutěže jsou dostupné na www.chutnahezkyjihocesky.cz  

Zdroj: RAK JK