Jubilejní ročník soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY hraje všemi chutěmi!

Jubilejní ročník soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY hraje všemi chutěmi!

Do desátého ročníku soutěže CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY se letos přihlásilo 43 výrobců potravin. 

Ti dodají ve středu 25. května 2016 celkem  127 výrobků ke komisnímu hodnocení do pavilonu R2 na českobudějovickém výstavišti.

Kolovrátek, Špaldovník, Řepný chléb, Kapří paštika, Šumavské bramborky. To je jen stručná ochutnávka názvů „soutěžících produktů“. Spojuje je regionální původ. Navzájem se „utkají“ v jedenácti kategoriích. Překvapujícím trendem „mléčné skupiny“ je nárůst počtu výrobků z kozího a ovčího mléka na úkor kravského. O konečném umístění potraviny na výsledném žebříčku kvality rozhodne vícekriteriální bodové hodnocení. Hodnotitelé  se zaměří například na vzhled, barvu, strukturu a chuť „soutěžících“ dobrot. Posoudí podíl použitých jihočeských  surovin, základní přísady a pomocné látky technologie výroby. Šanci na získání známky CHUTNÁ HEZKY. JIHOČESKY má stejně tak jídlo stvořené na základě tradiční receptury, jako potravina vyrobená inovativní cestou. Úspěšnost přihlášených produktů zvyšuje také nadprůměrná vzhlednost nebo originální + regionální název výrobku.

Vyhlášení výsledků se uskuteční v sobotu 4. června před polednem při příležitosti konání  Slavností piva v Pivovarské zahradě  na českobudějovickém výstavišti.

Úspěšní přihlašovatelé získají pro produkty oceněné známkou CHJ mediální zviditelnění a systematickou marketingovou podporu ze strany Regionální agrární komory i partnerů soutěže. K těm patří Jednota, s. d. České Budějovice a Jednota, družstvo spotřebitelů v Kaplici. Producenti zapojení do projektu CHJ  získají možnost prezentovat své výrobky na nejrůznějších veřejných  akcích a výstavách. Budou zváni na odborné semináře, na jednání s potenciálními přímými odběrateli jejich produkce i na společenské akce prohlubující podnikatelské vazby v kraji. Bonusem je vydání katalogu a zpřístupnění bezplatné webové fotobanky nejúspěšnějších výrobků.

Při příležitosti konání jubilejního ročníku soutěže organizátoři plánují vydání speciálního sborníku jihočeských receptů a uskutečnění farmářských trhů pod značkou CHJ v pasáži českobudějovického supermarketu Terno.

V průběhu minulých ročníků prošlo komisním hodnocením 1312 výrobků. Do současnosti byla značka udělena 214 výrobkům. Projekt CHJ realizuje od roku 2007 Regionální agrární komora Jihočeského kraje za podpory Jihočeského kraje. Záštitu letošnímu ročníku již tradičně poskytl krajský hejtman Jiří Zimola.

Hodnocení je neveřejné, účast je možná pouze akreditovaných novinářů.

Podrobná pravidla soutěže jsou dostupná na http://www.chutnahezkyjihocesky.cz/soutez  

Zdroj: RAK JK