Jihočeské řeznictví Antoni začne jezdit po kraji s pojízdnou prodejnou

Jihočeské řeznictví Antoni začne jezdit po kraji s pojízdnou prodejnou

Jihočeské řeznictví a uzenářství Antoni začne v příštích týdnech jezdit po kraji s pojízdnou prodejnou. Bude rozvážet hlavně zboží, které si lidé objednají přes nový e-shop, nabídne ale také základní podnikové výrobky. Firma tak reaguje i na to, že jí ubyli odběratelé, majitelé některých malých obchodů z různých příčin zavřeli. Firma chce také ještě letos obnovit svou populární prodejnu na hlavní silnici z Českých Budějovic do Krumlova. ČTK to dnes na budějovickém veletrhu Hobby řekl výrobní ředitel firmy Robert Burian.

"Ne že bychom chtěli obejít naše odběratele z řad řetězců a malých krámků, ale když se jako výrobce rozhodneme, že budeme propagovat nějaký náš výrobek a přijde od zákazníka zpětná vazba, první otázka zní: Kde si to můžu koupit? Můžeme mu odeslat seznam našich odběratelů, ale dost často se nám stává, že zákazník se ozve a řekne, že byl už ve třech obchodech a výrobek nesehnal. Myšlenka pojízdné prodejny a e-shopu, který budeme spouštět do ostrého provozu příští týden, byla, abychom k zákazníkovi dostali výrobek, který vyloženě chce," řekl Burian.

Prodejna tak bude vozit zákazníkům to, co si předem objednali v e-shopu. Vůz bude sloužit nejen jako výdejna, nabídne i různé firemní produkty. "Třeba paní Nováková, která si z nějaké vesnice objednala balíček, si s sebou přivede kamarádku, a ta si koupí špekáčky. Nebo chataři v létě," řekl Burian. Firma reaguje pojízdnou prodejnou i na to, že za poslední rok přišla o řadu odběratelů. V mnoha případech zavřeli majitelé menších obchodů.

Firma se zhruba 20 zaměstnanci dodává do prodejen Jednota či Flop, konzervárnám uzeniny podle jejich receptur. Denně dokáže Antoni vyrobit šest tun špekáčků či párků a zpracovat dvě tuny masa. Asi 70 procent masa je z českých jatek, zbylé z Rakouska či Německa.

Mezi zákazníky je největší zájem je o krumlovský špek sypaný drceným jalovcem, pálivou maďarskou klobásu a fermentovanou točenou klobásu. V prodejnách, které buduje nebo předělává, firma nabídne i bagetu s klobásami, pečená kolena, čerstvě vyuzené špekáčky, uzenou slaninu i sekanou v housce. Předloni získala od jihočeské agrární komory ocenění za medovou šunku a hovězí klobásu.

Loni měla firma obrat 73 milionů korun, řekl dnes ČTK její jednatel Tomáš Šťastný. Společnost také modernizuje technologie, jako jsou stroje do masné výroby, udírna nebo zchlazovací komory. Z 80 procent má již nové technologie, jak dnes řekl Burian. Firmu založil začátkem 90. let minulého století Josef Antoni. Nejdřív vyráběl v Českém Krumlově, od roku 2002 v Dolním Třeboníně. V roce 2020 koupila firmu společnost CK Investment, díky ní se povedlo zajistit peníze na investice.

V Českých Budějovicích dnes začal 30. ročník výstavy Hobby určené pro kutily a zahrádkáře. Výstava, jejíž součástí je nově potravinový veletrh, potrvá do 14. května. Na akci jezdí zhruba 40.000 lidí.

Autor: ČTK